/* Skift hover-farven i menuen */ .menu li a:hover, #PageList1 li a:hover, .navbar a:hover { color: #FE9414 !important; /* Erstat med din ønskede farve */ } .PageList .selected a { background-color: transparent !important; color: #FE9414 !important; /* Orange */ font-weight: bold; } WOMENOMICS - FÅ SUCCES HOS KVINDERNE: Det stærke køn skal lokke veninderne til Silkeborg

torsdag den 10. maj 2012

Det stærke køn skal lokke veninderne til Silkeborg

KOMMUNEBRANDING: Silkeborg kommune vil gerne være attraktiv i kvinders øjne. Det er nemlig i høj grad kvinderne, der bestemmer, hvor familien skal slå teltpælene ned. Derfor skyder kommunen en ny kampagne i luften rettet mod kvinder 

Der er hård konkurrence mellem landets kommuner om at tiltrække ressourcestærke borgere. Det er der ikke noget nyt i. Imidlertid er det kun de færreste kommuner, der har fået øjnene op for, hvor vigtigt det er at henvende sig til kvinderne i kommunikations- og brandingindsatsen.

Der er dog undtagelser, der bekræfter reglen. Blandt andet er Silkeborg Kommune nu ved at komme op på de høje hæle med en ny brandingkampagne primært rettet mod kvinder.

Undersøgelser viser, at det i høj grad er kvinden, der har beslutningskraften både som familiens projektleder, indkøbschef og beslutningstager. Derfor ligger der for enhver dansk kommune et stort udviklingspotentiale i at gøre sig attraktiv i kvinders øjne og stille det gyldne spørgsmål: Hvordan bliver vi unikke i kvinders øjne?

Silkeborg har blik for kvinderne
I Silkeborg Kommne har man fået øjnene op for kvindernes store indflydelse på familiens valg af adresse. Derfor retter en ny kampagne sig hovedsageligt mod kvinderne. Formålet er at lokke flere kvinder til at flytte til kommunen.

”Mange kvinder vil gerne have deres veninder tæt på, og vi har talt med en lokal ejendomsmægler, og han sagde, at der nærmest ikke sælges huse, uden at kvinden har sagt god for det og dets beliggenhed, forklarer projektleder ved Silkeborg Kommune, Morten Svendsen, om idéen bag kampagnen med navnet »Silkeborg Kalder«.

Omdrejningspunktet for den nye kampagne bliver ifølge Midtjyllands Avis en helt ny Facebook-side og en »flyttekasse« med oplevelser.

"Det er meningen, at de silkeborgensiske kvinder - mænd må også godt - melder sig til på siden. Når de har gjort det, kan de sende en »flyttekasse« til en veninde i anden kommune. Kassen kommer udover information om Silkeborg Kommune til at indeholde oplevelser som rabatkort til en café, en biografbillet eller måske en billet til Aqua. Noget der skal få veninden og hendes familie til at komme til Silkeborg og se, hvad kommunen har at byde på", fortæller Morten Svendsen til Midtjyllands Avis.

1000 »flyttekasser«
Facebook-siden skal ifølge avisen ikke kun bruges til at få sendt »flyttekasser« ud. Den skal også være et forum, hvor kvinderne kan fortælle om deres oplevelse af Silkeborg og svare på spørgsmål fra nysgerrige og måske kommende tilflyttere.

Det er kommunen, der sender kassen. Men det er kvinden, som har »bestilt« den på Facebook, der står som afsender. Dermed styrkes kampagnens troværdighed i forhold til potentielle kvindelige silkeborggensere:

"Silkeborg-pigerne skal fungere som ambassadører for Silkeborg Kommune. Og det skal ikke være Silkeborg Kommune, der skal stå som afsender for det her - det skal i højere grad være borgerne selv. Det er grunden til, at vi har valgt at bruge Facebook som vores primære kampagne-redskab. For her kan man nemt og hurtigt skrive frem og tilbage til hinanden" , forklarer Morten Svendsen.

Kampagnen skydes ifølge Midtjyllands Avis i gang den 19. maj, hvor man stiller et lyserødt telt op på Torvet. Samme dag lancerer man også Facebook-siden.

I første omgang er der 1000 »flyttekasser«.

Kilde: mja.dk