/* Skift hover-farven i menuen */ .menu li a:hover, #PageList1 li a:hover, .navbar a:hover { color: #FE9414 !important; /* Erstat med din ønskede farve */ } .PageList .selected a { background-color: transparent !important; color: #FE9414 !important; /* Orange */ font-weight: bold; } WOMENOMICS - FÅ SUCCES HOS KVINDERNE: Smykkebutikker bliver mandevenlige

torsdag den 12. december 2013

Smykkebutikker bliver mandevenlige

Smykkekoncernen Pandora vil modernisere sine over tusinde koncept-butikker. Investeringen på samlet godt 500 mio. kroner vil gøre det nemmere for særligt mænd at købe smykker 

 


Mænd farer vild i Pandoras smykkebutikker, når de er på jagt på gaver til kvinderne i deres liv. Derfor bebuder Pandora-ledelsen nu gennemgribende ændringer for cirka en halv million kroner i hver af de konceptbutikker, som kæden har åbnet på kloden siden 2007. Det skriver Business.dk

Og der er god grund til at gøre det lettere for mænd at shoppe hos Pandora: Mænd er ved at få øjnene op for danske Pandora-smykker, og udviklingen går så hurtigt, at kendere af smykkekoncernen er overraskede. På blot fem år er andelen af mandlige kunder i Pandoras butikker vokset eksplosivt fra fem procent til 40 procent af den samlede kundemasse.

Særligt for mændenes skyld bliver produktkategorierne skarpere opdelt i de nye butikker, så det bliver nemmere at navigere i butikken. Konkret betyder det, at charms- og charmsarmbånd får sin egen afdeling og farve i butikken, mens Pandoras ringe ligeledes får egen afdeling og farve.

Butikkerne bliver også indrettet, så personale og kunder kommer tættere på hinanden naturligt. Magtdistancen bliver nedbrudt, og særligt mændene vil komme til at opleve det som mindre intimiderende at tale med en Pandora-ansat, lyder det fra Pandoras ledelse.

Kilde: Business.dk