Meget af det oprindelige Kähler-keramik var kunstværker, forbeholdt en eksklusiv kundekreds. I dag har Kähler succes hos kvinderne, og 58 procent af alle danske kvinder over 18 år kender brandet
Ligesom ’Damernes Magasin’ i tv-serien Matador, måtte Kähler i 2008 sande, at virksomhedens eksklusive kundekreds var svundet ind. Finanskrisen var begyndt at rulle, og virksomheden bestod i virkeligheden kun af 169 års velrennomeret kunstkeramisk historie og en masse gamle forme. Det skriver Business.dk
I år fejrer Kähler sit 175 års jubilæum og kan samtidig fremvise et overskud efter skat, der efter de første år med store investeringer er vokset markant. 6 millioner kroner hed det i forrige regnskabsår, i år viser de endnu ikke offentliggjorte tal en tredobling. En del af succesopskriften består i, at Kähler i dag - som Mads Skjern fra Matador - har fat i kvinder i alle aldre - også dem uden formuer på bankkontoen.
"Det er gedigent brugskunst, hvor mange kan være med", siger kunsthistorikeren Mette Strømgaard Dalby til business.dk med henvisning til, at Kähler rammer 'jubilæumssegmentet' rent - det vil sige kunder, der skal give en gave i prisklassen mellem 150 og 500 kroner.
Selskabets seneste måling viste, at 58 procent af alle danske kvinder over 18 år kender brandet Kähler. Og de køber vel at mærke også produkterne, der fokuserer på form og farve og er designet af både kendte og up coming designere.
Kilde: Business.dk
Se Kählers produkter i denne googlesøgning >>
Ingen kommentarer:
Send en kommentar