onsdag den 4. juni 2014

Mænd og kvinder handler lige ofte på nettet, men alligevel er der klare forskelle

"Mænd køber elektronik og teknik, mens kvinderne i vid udstrækning bærer tøjsalget, der ikke fylder meget i mændenes verdensbillede". Det siger Henrik Theil, kommunikationsansvarlig i FDIH, Foreningen for Dansk Internethandel


Henrik Theil, kommunikationsansvarlig i FDIH, Foreningen for Dansk Internethandel har i samarbejde med analyseinstituttet Epinion analyseret mænd og kvinders købsadfærd på internettet. Analysen viser, at mændene, ud over at være overrepræsenterede i køb af underholdning, elektronik og teknologi, også er mere loyale og bruger flere penge end kvinderne. Det skriver business.dk

Særligt for mændene er det ifølge Henrik Theil, at de forventer en anden kundeservice end kvinderne.

"Man kan sige, at kvinder er mere socialt lydhøre, læser kommentarer og søger andres rådgivning, inden de køber. Det gør mændene ikke, i stedet kontakter de oftere butikken, og det stiller krav til virksomheden"

Kilde: Business.dk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar