mandag den 16. marts 2015

Kvinder er vilde med at shoppe viser ny forbrugerundersøgelse

58 procent af kvinder kan godt lide at shoppe, mens 18 procent siger, at de ligefrem elsker det. Det viser Retail Institute Scandinavias forbrugerstudie ’Når mænd og kvinder shopper – forbrug fra et kønsperspektiv’

 


"Når kvinden shopper søger hun inspiration og samvær. Det er ikke målet med shoppingen, der nødvendigvis er driveren for, at man går ud og shopper. Målet kan lige så godt bare være processen."

Sådan lyder det fra client director Dorte Wimmer, der præsenterede Retail Institue Scandinavis forbrugerstudie 'Når mænd og kvinder shopper - forbrug fra en kønsperspektiv' på Arken. Det skriver retailfolk.dk.

Hvis man vil have fat i kvinderne, nytter det ifølge Dorte Wimmer ikke at tale til hjernen:

"De emotionelle ting er rigtig vigtige. Vi er nødt til at få alle vores budskaber knyttet op på en emotionel hook."

Samtidig understreger hun vigtigheden af at levere selvforkælelse med en opfordring til at sætte fokus på oplevelser og ikke produkter. Derudover er det også en god idé at give de kvindelige shoppere mulighed for at personliggøre produkterne, altså såkaldt customization. Det skyldes ifølge Wimmer, at kvinder gerne vil føle sig unikke.

Kilde: Retailfolk.dk 
Køb rapporten her >>

Ingen kommentarer:

Send en kommentar