/* Skift hover-farven i menuen */ .menu li a:hover, #PageList1 li a:hover, .navbar a:hover { color: #FE9414 !important; /* Erstat med din ønskede farve */ } .PageList .selected a { background-color: transparent !important; color: #FE9414 !important; /* Orange */ font-weight: bold; } WOMENOMICS - FÅ SUCCES HOS KVINDERNE: Zero til mænd og light til kvinder

tirsdag den 17. maj 2011

Zero til mænd og light til kvinder

Der er forskel på mænd og kvinder. Det ved du. Det ved jeg. Og det ved Coca-Cola. I 2007 lancerede Coca-Cola i Danmark derfor den nye drik til unge mænd ’Coca-Cola zero’. Årsag: Mænd fandt Coca-Cola Light for tøset og valgte Pepsi Max

Coca-Cola Light blev af mange mænd opfattet som en tøsedrik. Derfor lancerede Coca-Cola i januar 2007 læskedrikken for unge mænd 'Coca-Cola® zero' i Danmark. Den nye Coca-Cola blev lanceret som indbegrebet af ’Life as it should be’ – det bedste her i livet, uden alle de kedelige konsekvenser.

Ambitionen var at Zero skulle være et maskulint og dynamisk no-nonsense brand. Med den nye Cola-variant ønskede Coca-Cola at tage kampen op mod Pepsi, som gav Coca-Cola imageproblemer og hård konkurrence fra den sukkerfri drik 'Pepsi Max', som mændene bedre kunne identificere sig med. 

Ifølge Wikipedia er Danmark i dag det land i verden, hvor der bliver drukket mest Coca-Cola Zero per indbygger.