VÆR UNIK I KVINDERS ØJNE: Der ligger attraktive forretningsmuligheder i at se de traditionelle mandsdominerede brands med kvinders øjne
Tørre tal viser, at kvinder i stigende grad bliver nøglefigurer både som
talentmasse, lederpotentiale, bestyrelsesmedlemmer og sidst - men ikke
mindst - købestærke forbrugere.
Kvinders fremmarch som talentmasse og forbrugere betyder, at der ligger
gode forretningsmuligheder i at arbejde professionelt, strategisk og
målrettet med kommunikation og branding "from a female point of view".
Ved at tænke som en kvinde, har din virksomhed mulighed for at tænke
innovativt, styrke konkurrencekraften og se profilering og branding i et
nyt perspektiv.
Stil derfor dig selv spørgsmålene:
- CORPORATE BRANDING: Appellerer din virksomheds corporate brand til
kvinder? Har I fokus på, hvad kvinder tænker, og hvad der er vigtigt for
kvinder i alle de roller, som kvinder udfylder som nøgleinteressenter:
Kunder, investorer, nuværende og potentielle medarbejdere,
samarbejdspartnere, leverandører, distributører,
interesseorganisationer, netværk etc.?
- EMPLOYER BRANDING: Appellerer din arbejdsplads til kvinder? Får
talentfulde kvinder lyst til at søge job hos jer? Er arbejdspladsen og
arbejdsforholdene indrettet, så kvinder trives og føler sig tiltrukket
af jobbet? Er I i stand til at rekruttere og fastholde kvinder - også i
topjobs og bestyrelser, så I sikrer jer de bedst kvalificerede
medarbejdere?
- PERSONLIG BRANDING: Har din virksomhed en plan for, hvordan I
profilerer både virksomheden og jeres kvindelige talenter via personlig
branding. Kvindelige frontfigurer er med til at sende signaler til
omverdenen om, at jeres virksomhed er trådt ind i det 21. århundrede og
ser kvinder som vigtige aktiver.
- PEOPLE BRANDING: Har din virksomhed brug for at styrke sin position
hos kvinderne? Så er 'people branding' af kvindelige rollemodeller et
effektivt værktøj. Med people branding udvælger virksomheden
medarbejdere, som kan sætte ansigt på virksomhedens eller organisationen
internt og eksternt. Det kan eksempelvis være kvindelige ledere, der
målrettet går ud i medierne og profilerer virksomheden som arbejdsplads
for at tiltrække kvindelige talenter.
- PRODUKT BRANDING: Appellerer jeres produkter og serviceydelser til
kvinder og kvinders liv? Sender jeres hjemmeside, brochurer og
informationsmaterialer de rigtige signaler til kvinder? Signalerer I, at
I har forstået, at kvinder i dag har mange jern i ilden, og at I har
forståelse for at gøre livet nemmere, sjovere og mere bekvemt? Kvinder
har stadig den dag i dag gennemsnitligt hovedansvaret for familiens
indkøb, og det gælder ikke kun mælk og andre dagligvarer, men også
længerevarende forbrugsgoder som møbler, bolig og bil, så det er en god
forretning at gøre sig attraktiv for kvinderne.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar