CORPORATE BRANDING

VÆR UNIK I KVINDERS ØJNE

Der ligger attraktive forretningsmuligheder i at se de traditionelle mandsdominerede brands med kvinders øjne

Tørre tal viser, at kvinder i stigende grad bliver nøglefigurer både som talentmasse, lederpotentiale, bestyrelsesmedlemmer og sidst - men ikke mindst - købestærke forbrugere.

Kvinders fremmarch som talentmasse og forbrugere betyder, at der ligger gode forretningsmuligheder i at arbejde professionelt, strategisk og målrettet med kommunikation og branding "from a female point of view".

Ved at tænke som en kvinde, har din virksomhed mulighed for at tænke innovativt, styrke konkurrencekraften og se profilering og branding i et nyt perspektiv.
Stil derfor dig selv spørgsmålene:
  • CORPORATE BRANDING: Appellerer din virksomheds corporate brand til kvinder? Har I fokus på, hvad kvinder tænker, og hvad der er vigtigt for kvinder i alle de roller, som kvinder udfylder som nøgleinteressenter: Kunder, investorer, nuværende og potentielle medarbejdere, samarbejdspartnere, leverandører, distributører, interesseorganisationer, netværk etc.?
  • EMPLOYER BRANDING: Appellerer din arbejdsplads til kvinder? Får talentfulde kvinder lyst til at søge job hos jer? Er arbejdspladsen og arbejdsforholdene indrettet, så kvinder trives og føler sig tiltrukket af jobbet? Er I i stand til at rekruttere og fastholde kvinder - også i topjobs og bestyrelser, så I sikrer jer de bedst kvalificerede medarbejdere?
  • PERSONLIG BRANDING: Har din virksomhed en plan for, hvordan I profilerer både virksomheden og jeres kvindelige talenter via personlig branding. Kvindelige frontfigurer er med til at sende signaler til omverdenen om, at jeres virksomhed er trådt ind i det 21. århundrede og ser kvinder som vigtige aktiver.
  • PEOPLE BRANDING: Har din virksomhed brug for at styrke sin position hos kvinderne? Så er 'people branding' af kvindelige rollemodeller et effektivt værktøj. Med people branding udvælger virksomheden medarbejdere, som kan sætte ansigt på virksomhedens eller organisationen internt og eksternt. Det kan eksempelvis være kvindelige ledere, der målrettet går ud i medierne og profilerer virksomheden som arbejdsplads for at tiltrække kvindelige talenter.
  • PRODUKT BRANDING: Appellerer jeres produkter og serviceydelser til kvinder og kvinders liv? Sender jeres hjemmeside, brochurer og informationsmaterialer de rigtige signaler til kvinder? Signalerer I, at I har forstået, at kvinder i dag har mange jern i ilden, og at I har forståelse for at gøre livet nemmere, sjovere og mere bekvemt? Kvinder har stadig den dag i dag gennemsnitligt hovedansvaret for familiens indkøb, og det gælder ikke kun mælk og andre dagligvarer, men også længerevarende forbrugsgoder som møbler, bolig og bil, så det er en god forretning at gøre sig attraktiv for kvinderne.
Kontakt Anne-Mette Barfod, hvis du vil høre mere om, hvad branding for kvinder kan betyde for din virksomheds succes!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar