/* Skift hover-farven i menuen */ .menu li a:hover, #PageList1 li a:hover, .navbar a:hover { color: #FE9414 !important; /* Erstat med din ønskede farve */ } .PageList .selected a { background-color: transparent !important; color: #FE9414 !important; /* Orange */ font-weight: bold; } WOMENOMICS - FÅ SUCCES HOS KVINDERNE: Det globale erhvervsliv lancerer massiv kvindekampagne

torsdag den 2. februar 2012

Det globale erhvervsliv lancerer massiv kvindekampagne

Coca-Cola, Accenture, Ernst and Young, Goldman Sachs er blandt de virksomheder, der skal hjælpe en milliard kvinder ind i den globale økonomi 

Kvinders fremtidige indflydelse på den globale økonomi var et af temaerne på konferencen World Economic Forum i Davos i sidste uge.

Det globale erhvervsliv er nemlig begyndt at få øjnene op for det, som eksperter længe har peget på: Det betaler sig at investere i kvinder. Derfor satser erhvervslivet nu på kvinder som business-partnere over hele verden, skriver Newsweek.

Store selskaber som Accenture, Coca-Cola, Ernst and Young, Goldman Sachs og andre deltager fra 1. februar i en verdensomspændende kampagne, som skal bidrage til at hjælpe en milliard kvinder ind i den globale økonomi inden 2025.

Kampagnen har fået navnet "The third billion", som er opstået ud fra tanken om, at kvinder vil være mindst lige så vigtige for den globale økonomi de næste 10 år, som Kina og Indians milliard-befolkninger.

Læs mere om kampagnen "The third billion"
Find international pressemeddelelse her
Se debatten på World Economic Forum 2012: Women as the way forward