Kvinderne bestemmer i vidt omfang stort og småt, når det kommer til privatforbruget i de danske husholdninger. Det viser en dugfrisk analyse fra Arbejdernes Landsbank, som peger på, at kvinder står for 75-80 procent af beslutningerne om de varer, som danskerne køber tilsammen.
Kvindens beslutningskraft stopper ikke ved aftensmaden eller nyt tøj til børnene. Kvinder har også betydelig finger med i spillet, når større ting skal købes. For eksempel viser en undersøgelse af SMC-biler fra august, at 19 ud af 20 kvinder enten bestemmer eller er med til at bestemme familiens bil, og de står også for bilkøbet. Det skriver go.tv2.dk.
Den kendte parterapeut Martin Østergaard er ikke overrasket over, at kvinder bestemmer så meget i de små hjem. Til TV2 siger han:
"For manden er privatsfæren ikke det væsentligste. Det der foregår i privatlivet er ikke mandens spidskompetence, og derfor lader han kvinden styre og tage beslutningerne. Manden har sin spidskompetence på arbejdet, og mange danske mænd er meget mænd på jobbet, men lige præcis i privatsfæren når han ikke op på beatet, fordi kvinden er en god planlægger, der hele tiden er et skridt foran."
Kilde: TV2
Læs også: The POWER of the purse på Branding4You om kvinden som familiens indkøbschef
Den kendte parterapeut Martin Østergaard er ikke overrasket over, at kvinder bestemmer så meget i de små hjem. Til TV2 siger han:
"For manden er privatsfæren ikke det væsentligste. Det der foregår i privatlivet er ikke mandens spidskompetence, og derfor lader han kvinden styre og tage beslutningerne. Manden har sin spidskompetence på arbejdet, og mange danske mænd er meget mænd på jobbet, men lige præcis i privatsfæren når han ikke op på beatet, fordi kvinden er en god planlægger, der hele tiden er et skridt foran."
Kilde: TV2
Læs også: The POWER of the purse på Branding4You om kvinden som familiens indkøbschef
Ingen kommentarer:
Send en kommentar