fredag den 26. august 2011

Kvinder er vilde med Christian Stadil

Jeg har ikke gennemført nogen opinionsmåling. Alligevel tør jeg godt postulere, at mange kvinder er vilde med Christian Stadil. Jeg har personligt mødt utroligt mange kvinder, som har lovprist erhvervsmanden, som sammen med professor Steen Hildebrandt har skrevet bogen 'Company Karma'

Hvad er det ved Christrian Stadil, der får kvinder til at blive bløde i knæene og sende sigende blikke til hinanden, når emnet falder på den kronragede buddhist med de store briller?

Jeg har selv haft fornøjelsen af at interivewe den utraditionelle erhvervsmand om passion i karrieren og Company Karma, og ligesom så mange andre kvinder, bliver jeg dybt fascineret af hans talestrøm. Denne mand, som er så nytænkende i forhold til mange af de grå jakkesæt, som der går 12 af dusinet på i dansk erhvervsliv. Hvad er det, han har at byde på, som i den grad tænder kvinderne?

Måske er det simple svar: "God energi", som er den afslutningssalut, den utraditionelle guru bruger i sine mails i stedet for det traditionelle 'med venlig hilsen', som så ofte er hilsenen. Måske er det, fordi hele Stadils udstråling og karma-tanker udsender 'god energi'.

Ifølge Christian Stadil skal karma forstås sådan, at alt, hvad vi gør, siger og tænker, gør en forskel og lægger spor ind i fremtiden,hvilket er en meget blød og måske endda feminin tilgang til business:

”Hvis vi ændrer den måde, vi tænker og forholder os til verden på lige nu, så vil vores fremtid også ændre sig. Positive ord og positive handlinger kommer positivt tilbage. Derfor er en investering i virksomhedens karma en god forretning.”

En virksomheds karma er ifølge Christian Stadil blevet betydningsfuld for dens succes:

”Vi befinder os i en ny verdensorden på vej mod et nyt paradigme. Verden bliver mere fragmenteret, forvirret og vi er alle på informationsoverload. På grund af transparens, som de nye elektroniske hjælpemidler giver os, oplever vi nogle helt nye spilleregler: Vi skal opføre os ordentligt, for ellers giver det bagslag. Vi kan blive hængt ud på nettet og boykottet af forbrugere og kunder på blogs og i debatfora.” 

Samtidig giver det ifølge Stadil god PR at gøre det godt, mens virksomheder bliver hængt ud på nettet og i medierne, hvis de ikke opfører sig, som de skal – for eksempel i forhold til miljøet:.

Måske er det her Christian Stadil vinder kvindehjerter: Ved at tænke holitisk og arbejde for en bedre verden. Det tror jeg, at rigtig mange kvinder tænder på.

Læs interviews med Christian Stadil her:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar