Kvinder fylder køleskabet via nettet for at spare tid, og det er især mødrene i børnefamilierne, der køber rugbrød, mælk og grønt online. Det viser Dansk e-handelsanalyse
Mødre har travlt med at få børn, job og karriere til at gå op i en højere enhed, når der kun er 24 timer i døgnet. Derfor er det ikke overraskende, at det ifølge Dansk e-handelsanalyse specielt er mødrene i børnefamilier, der køber ind i onlinesupermarkederne.
"Alle aldersgrupper handler dagligvarer på nettet. Går vi bag om tallene, ser vi, at det er kvinderne i børnefamilierne, som især bruger online-supermarkedernes tilbud (28 pct.). Det er også den gruppe, der lægger mest vægt på, at e-handel sparer tid, ligesom 6 ud af 10 i børnefamilierne svarer, at de kan handle, når det passer dem", siger Henrik Theil, kommunikationschef i FDIH til Markedsforing.dk.
Med andre ord fjerner dagligvarekøb online en stor stressfaktor i dagligdagen, når børnene hentes i institutioner, der skal købes ind, og man skal hjem og lave mad.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar