torsdag den 1. december 2011

Julehandel: Kvinder køber gadgets som aldrig før

Flere kvinder begynder at interessere sig for gadgets. Det betyder, at den nuværende 'drengerøvs'-markedsføring af området rammer helt skævt

Kvinderne har førertrøjen på, når der skal købes julegaver til familie, venner og parnteren. Det fastslår en ny analyse, der er foretaget af analyseselskabet Nielsen.

Og det gælder også gadgets, Blandt andet oplever gadget-webshoppen Coolstuff.dk et stigende antal kvindelige kunder:.

- Vi har en overvægt af kvindelige kunder og tallet stiger lidt fra måned til måned. Kvinderne køber, ikke overraskende, langt mere brugbare ting indenfor kategorierne hjem og livsstil, hvor mænd køber spil- og teknikgadgets, fortæller Country Manager Nikolaj Astrup Madsen fra Coolstuff.dk til beeb.tv2.dk

Ofte ser man, at teknologi markedsføres i drengemagasiner med en afklædt kvinde på forsiden, men det er et forældet syn på sagen, mener man hos CooStuff.dk. Ifølge Nikolaj Astrup Madsen bliver CooStuff.dk ofte kontaktet med tilbud om markedsføring til målgruppen mænd i alderen 20-30 år. Sandheden er dog, at kvinderne køber langt mere – og det skal markedsføringen tilpasses til.

Kilde: beep.tv2.dk

Coolstuff.dk

1 kommentar:

  1. Hej Anne-Mette,

    Spændende blog! Der er helt klart brug for større fokus på området.

    Jeg mener at jeg læste et sted at en utrolig stor procentdel af alle forbrugsbeslutninger blev taget af kvinder. Meget markedsføringen er slet ikke differentieret og målrettet nok!

    SvarSlet